Victoria - New South Wales - Sydney

3 december 2012 - Byron Bay, Australië

Nou aangezien Lars geen zin heeft om een verhaaltje te schrijven, wordt het weer een kort verhaaltje van mij!

De laatste keer dat ik geschreven heb waren we in Melbourne en onderweg naar Wilsons Promontory. Ondertussen zitten we nu in Byron Bay met een aantal andere exchange studenten die hier toevallig ook heen gereist waren. Dat betekent dat we nu ongeveer de helft van de afstand in Australie hebben afgelegd en eindelijk is het lekker weer! En met lekker weer bedoel ik ook echt dat we niet meer uit de buurt van het water willen zijn, omdat het anders veels te warm is. Dat betekent dat we de afgelopen paar dagen stranden zijn afgegaan, lekker hebben gechilld en gesurfd. Wat betreft de golven hebben we iets minder geluk, die zijn over het algemeen nogal klein en zwakjes of zelfs helemaal geen golven, maar toch vermaken we ons wel in het water. Zeker als er ineens dolfijnen om je heen zwemmen, die het overigens wel voor elkaar krijgen om de golven te pakken!

Terug naar de reis die we hebben afgelegd. Zoals ik al zei begonnen bij Wilsons Promontory, daar een grote wandeling gedaan en nog een wombat uit de auto getild.. Superleuke beesten wel die wombats, ze zijn totaal niet agressief en het boei ze allemaal helemaal niet. Vervolgens zijn we naar de Buchan Caves gegaan, een hele mooie grot, de Fairy Cave, bezocht met stalagmieten en stalagtieten die 30 tot 200 miljoen jaar oud waren. Volgende dag hadden we onze eerste superwarme dag waarin we lekker op het strand konden liggen. Terwijl we verder naar het noorden reisten hebben we nog een regenwoud wandeling gedaan en de eerste keer gesurfd 60 km voor Sydney in Stanwell Park.

Op 26 november zijn we supervroeg vertrokken en arriveerden we om half 9 in Sydney, geparkeerd in de buurt van Bondi Beach. Daar rondgewandeld, het beroemste strand van Australie bekeken (not too impressive) en vervolgens met de bus naar het centrum, Circular Quay, gereden. We hadden de hele dag, dus we hebben vervolgens alle mooie bewandelbare plekken bezocht; The Rocks, Harbour Bridge, Opera House, the Docks, the Royal Botanic Gardens, New South Wales State Library, Cathedral, Parliament Building etc... Nog een paar mooie gebouwen. We hebben zelfs nog wat boeken gekocht en naar de film Skyfall gegaan. Over de bios laten we maar niet praten, was niet zo’n succes, hele zaal werd eruit getrapt voordat de film was afgelopen omdat de machine kapot was. ’s Avonds terug naar de haven om de Harbour Bridge en Opera House in het donker te zien. Volgende ochtend vertrokken we weer vroeg naar de Blue Mountains, waar we naar Tableland Lookout zijn gereden en vervolgens een wandeling hebben gedaan bij de Wentworth Waterfalls. We zouden de dag erna nog meer wandelen, maar het was supermistig en het hele punt van die bergen was het uitzicht, dus we zijn weer vertrokken naar het strand en hebben gesurfd in The Entrance met dolfijnen! Nou ja, de rest van de dagen ging ongeveer hetzelfde, rijden en surfen en chillen tot hier in Byron! Komende stops zijn Gold Coast, Surfers Paradise, Brisbane, Sunshine Coast etcetera.

1. Kellie:
    4 december 2012
    Hallo Kellie....wat een belevenis allemaal...wat een rijkdom dat je dit allemaal kan doen...geniet er onwijs van met z'n tweetjes.
    Leuk om het te volgen. Dikke kus van je tantetje Joke B.
  2. Rich:
    5 december 2012
    hi kellie, yes i remember byron bay i did do some sketches of the light house and the beach. it's where all the hippies and pretenders live, it has been said that some ascensions took place here. those can be weed stories but you know where there is smoke there is a fire. i hope you bought some artwork along the way, you can hang on the wall and see it daily. nowadays everything is digital and you have to open files on a soulless computer to see your visual memories, the magic of opening a photo book is gone, the touch and texture of turning a page is replaced by a cold button. if you have artwork you not only remember buying the piece. you know exactly what day it was, you'll remember the artist, all those energies are in that piece. back home when it's on the wall all those energies will be unlocked and become alive. when i was traveling and made sketches i just couriered or mailed them over to my home address so i didn't have to worry that anything got stolen or didn't fit in my backpack.
    i recognize most names in your story, i took the train from sydney to victoria and the blue mountains, they are not even blue, they were green when i arrived! i was lucky with the tableland lookout, it was beautiful and if you looked into the distance yes some mountains turned into blue! reading your story it sounds that you need a break in your voyage, it can become boring all that traveling, oh no go to the beach again? surf again? here's a tip from a seasoned traveller: in cases like that i just spoiled myself, got dressed up for breakfast, booked a sauna and a massage, had a late lunch and a mexican fiesta, a stiff drink at 6 pm and a real good local dinner with desert!
    yes traveling is exiting but you have to take care of your soul as well! when are you going to take that yoga class again?
    groetjes. r
  3. Aad:
    6 december 2012
    Lieve Kel, Lars,
    Kijk uit naar jullie verhalen dus was blij verrast deze ochtend na Sinterklaas dat er weer iets te lezen viel. print al jullie foto's en neem die dan mee naar huis voor Lilian en Ruben! Neem aan dat jullie nu inmiddels al QLD zijn ingereden. De witte stranden! wow!!!!!
    Wil je de volgende keer ook wat vertellen over jullie ritme om en bij de auto maw inpakken, uitpakken, eten, camping vinden.