Soort van gesetteld in Melbourne

22 juli 2012 - Melbourne, Australië

Hey allemaal,

tijdje geleden dat ik m'n eerste verhaaltje schreef toen ik op het vliegtuig zat te wachten in Taiwan.. Lijkt echt al een eeuwigheid geleden, maar ben nu ondertussen 2 weken in Melbourne. En die twee weken hebben zo vol gezeten dat ik nu pas aan nieuw verhaal schrijven toe kom. Moet toegeven dat het erg fijn is dat het zo vol zat, want anders zou ik wel wat meer heimwee hebben gehad.

Maar goed, laat me jullie even vertellen wat ik allemaal gedaan heb in die twee weken. Bij aankomst in Melbourne kon ik logeren bij een heel lief stel Australiërs die via een teamgenootje van volleybal mij een berichtje op facebook hadden gestuurd dat ik daar kon logeren tot ik een plekje had gevonden. Nou was dat plekje erg snel gevonden, ook weer via facebook, omdat een Duitse en een Nederlandse jongen al op zoek waren geweest en een Victoriaanse Cottage hadden gevonden voor 4 personen en mij vroegen of ik daarbij wilden, ondertussen hebben we een vierde mannelijke huisgenoot uit Oostenrijk. Nu moet ik jullie wel even een beeld geven van dit huisje, want het klinkt heel idyllisch, victoriaanse cottage… Maar zo’n cottage is dus echt heel oud en er is volgens mij totaal geen onderhoud geweest. Ook is het zo dat we 4 bedden hebben, maar eigenlijk maar 2 slaapkamers.. dus één bed staat in de woonkamer onder de trap en de ander boven aan de trap op de overloop (beide met een gordijn als afscheiding). Nu zou je denken, waarom zou je daar gaan wonen! Dat zal ik eens even vertellen, ik betaal hier $175 per week, en dat is echt veel vergeleken met Nederland. Vergeleken met de prijzen hier is het echt super weinig.. dus ja, daar ben ik voor gegaan! En voor de locatie niet te vergeten, ik woon nu op 10 minuten loopafstand van het centrum, heb een fiets dus ben daar in 3 minuten en dat is echt heel fijn omdat allerlei activiteiten en uit gaan en de school zelf natuurlijk allemaal rondom het centrum zijn. Ik leef hier maar voor 4 maanden en met hele gezellige huisgenoten, dus ik zal het ook wel overleven ;) ! (De foto’s van het huisje staan ook op m’n reislogger, echter wel net de was gedaan toen, dus het ziet er nog net even erger uit dan dat het is.)

Dat was het over m’n verblijfplaats, dan zal ik nu vertellen wat ik allemaal gedaan heb hier. De eerste week was een introductieweek voor alle internationale studenten. Vooral veel gepraat over wat er allemaal geregeld moet worden hier en waar je aan moet denken etcetera en het was echt veel werk en best wel een gedoe, dus daar ben ik heel druk mee geweest. En ’s avonds bijna elke avond wel een café of club opgezocht met allemaal verschillende andere internationale studenten. De donderdag was echt een leuke dag. We moesten met een groepje het centrum van Melbourne door racen, dat was ongeveer de eerste dag dat ik werkelijk iets van Melbourne zag!! En ’s avonds was er voor alle internationale studenten een feestje geregeld op een boot!! Dus ik heb Melbourne ook vanaf het water gezien en op de boot was het super gezellig J. Het weekend niet zo heel erg veel uitgevoerd, nog meer geregel en naar de markt geweest. Super leuk, er zit een hele grote markt in het centrum, Victorian Market, die er elke dag is. Daar zal ik wel vaker te vinden zijn waarschijnlijk ;). Op zondag zijn we naar het strand geweest, meisje uit Andorra was jarig en had een aantal mensen gevraagd te komen. Echt supermooie zonsondergang in de zee en ik heb 4 pinguins gezien :D!! Heel erg gaaf. Vervolgens begonnen op maandag de lessen, ik heb afgelopen week in totaal 6 cursussen gevolgd. Uiteindelijk laat ik er waarschijnlijk 3 vallen, misschien 2, nog niet helemaal over uit. M’n dagen waren dus vooral gevuld met lessen, maar op woensdag was er ook een barbecue met allerlei standjes van verenigingen hier. Ik heb me ingeschreven voor de Surf vereniging en de Outdoor Activities vereniging. En gister heb ik al goed gebruik gemaakt van de tweede en ben ik wezen caving. Geen idee wat het Nederlandse woord is, maar komt erop neer dat je door grotten aan het klimmen bent, echt supergaaf! Soms moet je echt door hele smalle openingen of echt moeilijk klimmen, maar echt zo leuk! We waren met 14 mensen, waarvan twee andere exchangers, 2 Italiaanse jongens (heel erg grappig die twee). Achteraf dumplings gegeten, had ik nog nooit van gehoord, wat ze allemaal heel raar vonden. Het is Chinees eten, vond het eerlijk gezegd niet heel erg bijzonder, maar het was wel erg gezellig. Tsja en waarom ik verder zo weinig tijd had is omdat ik elke avond wel ergens aan het socializen was, of het nou in een café of bij iemand thuis of bij ons thuis was, er is altijd wel iets te doen tot nu toe en dat vind ik persoonlijk erg fijn J.

Volgend weekend ga ik mee op het introweekend van de Outdoor club, dan ga ik klimmen en bush walking (hoop dat m’n conditie goed genoeg is!), dus ik zal jullie op de hoogte houden hoe dat was! Vooral de foto's zullen leuk zijn om bij te houden denk ik, dus dat zal ik sowieso proberen.

1. Tom:
    22 juli 2012
    Vette shit kelzz!
    Kan niet wachten om er zelf te zitten! Weg uit Nederland!
    Ben nog steeds druk bezig met alles regelen, grootste probleem nu is om een huis te regelen.
    Als je nog coole schoolgenoten hebben die iemand zoeken om bij ze in footscray of williamstown te wonen laat het me horen! :P
    En laat die foto's maar doorkomen!
    Have fun!
  2. Aad:
    24 juli 2012
    He die Kel: Je hebt het allemaal onder controle zo te horen dus genieten maar!
    Veel liefs,
  3. Fadia:
    25 juli 2012
    Kellieeeeee suuupervet!!! gelukkig heb je het allemaal al naar je zin!!! (had ook niet anders verwacht ;)) ben echt heel jaloers!!!!!! ga nog maar heel veel coole dingen doen en posten!! :D xxxxx <3
  4. Sacha:
    25 juli 2012
    Super leuk Kel!! Klinkt allemaal erg goed:) veel liefs!!